تجربه ی من از غلبه بر استرس و بی خوابی

وقتی که ۲۴ ساله بودم اتفاقی برای من افتاد که هر چند در نوع خودش بسیار پیش پا افتاده بود اما باعث شد که کم کم اضطراب شروع به ته نشین شدن در عمیق ترین لایه های ذهن من بکنه. این اتفاق مصادف شد با یه پایان نامه ی عذاب آور که انگار قرار نبود هیچ وقت تموم بشه و یه شغل بسیار پُر تنش. اینها دست به دست هم دادن و باعث شدن که استرس هر روز بیشتر و بیشتر در وجود من رخنه کنه و قوت بگیره. وقتی از خونه بیرون می رفتم فقط دوست داشتم برگردم خونه و و وقتی خونه بودم دوست داشتم نباشم. هیچ کجا آروم و قرار نداشتم. نمی دونستم دقیقا چِمه فقط می دونستم که هیچ چیزی نمیتونه خوشحالم کنه و از هیچ لحظه ای لذت نمی بردم. کم کم سرگیجه های عصبی شروع شدن و تعداد تارهای سفید ِ مو در بین موهای من هر روز بیشتر می شد. هیچ کدوم از اینها چندان مهم نبودن اما بعد از چهار سال به خودم اومدم و دیدم که چهار ساله که نخوابیدم. شاید این حرف به نظر غیرممکن و خنده دار بیاد، اما کسانی که گرفتار بیخوابی هستن کاملا می دونن من دارم راجع به چی صحبت میکنم. ( فردی رو دیدم که ۱۲ سال نخوابیده بود. )

شب ها تا ساعت ۲ خودم رو مشغول به کار نگه میداشتم و وقتی همه خواب بودن و هیچ نور و یا هیچ صدایی نبود و من دیگه واقعا خسته بودم می رفتم که بخوابم البته به این امید که بتونم. دقیقا دو ساعت درگیر بودم تا خوابم ببره. بالاخره خوابم می بُرد اما نیم ساعتِ بعد با یه کابوس از خواب بیدار می شدم و دوباره دو ساعت ِ کامل دیگه درگیرِ خوابیدن بودم. دفعه ی بعدی که خوابم می برد و بعد از نیم ساعت از خواب می پریدم دیگه وقت بیدار شدن و دوباره کار کردن بود. من اما اصلا نخوابیده بودم که بخوام بیدار شم. به جرات میگم که میزان خوابم در یک روز به زحمت به دو ساعت می رسید و اون مدتی که خواب بودم در واقع بدتر از نخوابیدن بود.

یادم میاد که یک شب که باز با یه کابوس از خواب بیدار شدم نشستم گریه کردم و گفتم خدایا چرا من نمی تونم عین آدم بخوابم!!! به هر حال نعمت خواب از من گرفته شده بود و من باید یه راه حلی براش پیدا میکردم.

چند جلسه مشاوره با یک روانشناس داشتم و ایشون تشخیص دادن که شدت بیماری اضطراب در من خیلی زیاده و به دنبال پیدا کردن علتش بودن. من اما خودم می دونستم علتش چیه و دنبال راه چاره بودم. به روانپزشک هم مراجعه کردم که ایشون دارو تجویز کردن. اما من دارو ها رو نخوردم چون دوست نداشتم که برای برآورده کردن طبیعی ترین نیاز بدنم وابسته به دارو باشم.

یه روانشناس دیگه استفاده از دمنوش ها و داروهای گیاهی رو توصیه کردن که البته بی تاثیر نیستن اما نه برای اون شدت از اضطراب و بیخوابی.

دیگه واقعا مستاصل شده بودم تا اینکه یک روز ایمیلم رو باز کردم و دیدم یه ایمیل دارم با این عنوان: رهایی از استرس و بی خوابی. استرس و بی خوابی؟؟؟ یعنی دقیقا همون دو تا مشکلی که من داشتم. کائنات انگار به کمکم اومده بودن. فرستنده ی ایمیل رو می شناختم، قبلا حرفهاش رو دنبال میکردم. سریع رفتم خریدم و وقتی به دستم رسید تند تند شروع کردم به گوش کردن تا اینکه فهمیدم یه جلسه ی هیپنوتراپی هست که باید شب موقع خوابیدن گوش کنم. فایل رو ریختم روی گوشیم و منتظر شدم تا شب بشه.

ساعت تقریبا ۱۲ بود که هدفون رو گذاشتم توی گوشم. جناب هیپنوتراتیست گفت: پنج نفس عمیق بکشید و روز گذشته رو و تجربیات روز گذشته رو فراموش کنید.” و بعد اضافه کرد برای من خیلی جالبه که چطور تمام ِ مخلوقات این عالم به طور طبیعی به خواب میرن…. و در بین تمام مخلوقاتی که به خواب میرن، برای من خوابیدن ِ خرس ها از همشون جالب تره. خرس ها تمام ِ تابستون رو  آماده ی خواب زمستونیشون میشن…..

و من چشم هام رو باز کردم و ساعت ۸ صبح بود و هنوز هدفون توی گوشم بود !!!!!! این چی بود که من تجربه کردم؟ فقط می تونم بگم یه معجزه بود، کلمه ی دیگه ای نمی تونم پیدا کنم که حالم رو توصیف کنه. حال کسی رو داشتم که یه معجزه رو تجربه کرده. ساعت ۸ صبح بود و من نفهمیده بودم که کِی و چطوری صبح شده بود و من از ساعت ۱۲شب  تا ۸ صبح لاینقطع خوابیده بودم. مگه می شد همچین چیزی؟ دیگه کاملا یادم رفته بود که خوابیدن اصلا  چیه.

به جرات میگم که تا چهار ماه بعد از اون شب من بالاخره نفهمیدم که ماجرای خرس ها چی شد، من فقط همون چند دقیقه ی اول داستان رو می شنیدم و بعدش نمی دونم چی می شد ولی وقتی چشم باز میکردم صبح شده بود.

برای یک سال به طور دائم به هیپنوتراپی گوش کردم تا کاملا یاد گرفتم که چطور بدون مشکل به خواب برم.  هر چند ماه یک بار یکی دو شب می شد که باز بی خوابی به سراغم می اومد اما سریع هدفون رو میذاشتم توی گوشم و مشکل حل می شد. کم کم به قول جناب هیپنوتراپیست دیگه حرفهای ذهن خودم هم منو آروم می کرد و دیگه نیازی به گوش کردن نداشتم. کم کم دیگه از سرگیجه و مشکلات گوارشی و بقیه چیزها هم خبری نبود.

امروز که این رو می نویسم چهار سال از اون دوران می گذره و بی خوابی برای من تبدیل به یه خاطره شده که هرچند به خودی خود خاطره ی شیرینی نیست اما سرمنشا تحولات بزرگی در زندگی من شد. من با چیزهایی که یاد گرفتم موفق شدم بر خیلی از ترس های اساسی زندگیم غلبه کنم. یاد گرفتم که چطور با هر موقعیتی روبه رو بشم و چطور لذت ببرم از هر اتفاقی که برام می افته. من بدنم رو شناختم و یاد گرفتم که چطور آرامش رو در بدن و ذهنم ایجاد کنم. فهمیدم که مراقبت کردن از بدنم و از سلامتیم مهمترین مسئولیت منه.

الان که فکر میکنم می بینم اون چند سال بی خوابی در واقع یه نعمت بود در زندگی من، نعمتی که اگر نبود من در مسیر هیچ کدوم از این تغییرات قرار نمی گرفتم و نمی تونستم از خودم آدمی رو بسازم که امروز هستم. من امروز قدردان این نعمت هستم و همینطور قدردان کسانی که سعی می کنن با انتقال دانسته هاشون جهان رو تبدیل به جای بهتری برای زندگی کنن.

من این مطلب رو به دو دلیل نوشتم؛ اول اینکه شاید قدردانی کوچکی کرده باشم از کسی که نمی دونم دقیقا کیه و کجاست اما تونسته در طول چند سال گذشته مسیر زندگی منو به طور کلی متحول کنه، به طوری که تمام ابعاد زندگی من به طرز عجیبی در هماهنگی قرار گرفتن. من هنوز هم هر روز دارم از آموزه هاش استفاده میکنم و هر روز به اندازه ی روز اول و به اندازه ی اون معجزه شگفت زده میشم.

دوم اینکه شاید این تجربه بتونه گره از کار یک نفر باز کنه که همین کافیه برای یک عمر شاد بودن.


پی نوشت: دوره ی رهایی از استرس و بی خوابی از مهدی خردمند.

27 پاسخ
  1. لیلی
    لیلی گفته:

    سلام. گویا سایتشون با مشکل مواجه شده و هیچ پاسخی به ایمیلها داده نمیشه! من شدیدا به این دوره نیاز دارم .. سالهاست نخوابیدم و دارو هم دیگه بی تاثیره! استرس و اضطراب کل زندگیمو مختل کرده و هیچکس حتی نزدیکترین اشخاص بهم باور نمیکنن و درکی از حالات و وضعیت روحیم ندارند. کاش دوباره برگردند و این محصول آموزشی در دسترس قرار بگیره! چون من نمیدونم چه کنم!؟

    پاسخ
    • مریم کاشانکی
      مریم کاشانکی گفته:

      سلام عزیزم،

      شرایط شما رو کاملا درک می کنم و تمام تلاشم رو می کنم که بهتون کمک کنم. اما همین الان چک کردم و دیدم که سایتشون مشکلی نداره و دوره قابل سفارش هست.
      به این لینک برید: https://www.ravanam.com/stress/order

      و در صفحه ای که باز میشه روی دکمه ی آبی رنگ «برای سفارش دوره آموزشی اینجا کلیک کنید» بزنید. یه فرم براتون میاد که فرم سفارش هست،‌ اون فرم رو تکمیل کنید.

      آیا این کارها رو انجام دادید؟

      پاسخ
  2. هانا
    هانا گفته:

    سلام عزیزم میدونم که مدت زیادی از این مطلبتون گذشته اما خواستم بدونم که هنوزم این سایت برقراره؟چون من واردش شدم و ایمیلم هم وارد کردم برای دریافت خبرنامه ها اما نوشت که سایتشون در دسترس نیست(this site can’t be reached)لطف میکنید راهنمایی کنید؟

    پاسخ
  3. mona. sadr
    mona. sadr گفته:

    سلام بر مریم عزیزم. ممنون از توضیحاتی که در اختیارمون گذاشتین. من دوره لاغری برای همیشه و افزایش قدرت اراده در 7 روز رو چند سال پیش سفارش دادم. استفاده کردم و عاااااالی بود. الان دو دوره دیگه رو نیاز دارم.
    یکی از این دوره ها رهایی از استرس و بی خوابی هست. هزینه رو واریز کردم اما هیچ پیامی دریافت نکردم. هیچ پیامی. هزینه جدید دوره 99هزار تومان هست. یعنی میزانش هم درست واریز شده. به هر آدرسی که بگی ایمیل زدم. اما اصلا جوابم رو نمیدن و عملا پولم رفت که رفت. برای شما امکان داره که من رو راهنمایی بفرمایید؟ سوالات دیگری هم دارم که اگر بتونید به ایمیلم پیامی بدید بسیار سپاسگزارتون میشم.

    پاسخ
  4. نگاه
    نگاه گفته:

    Salam…man emrooz bekhatere moshkeli k baram pish oomade in neveshteye toro to koli az searcham khondam…man binimo amal kardam vali nemidonam che moshkeli pish oomade k bade amalam dochare bikhabio stresse shadid shodam….mese to kole rooz asan khabam nemibare shabam kkheili dge feshar biaram 1 2 saat khabam mibare baghie rooz kolan asabiamo bihoselevo stress daram…vaghean b komako rahnamayie y nafar ehtiaj daram…mikham bedoonam toam vaghean hamintori boodi!

    پاسخ
    • مریم کاشانکی
      مریم کاشانکی گفته:

      سلام،

      آره من دقیقا همینطوری بودم که نوشتم. بعضی از افراد بعد از عمل های جراحی دچار این حالت اضطراب و استرس می شن. من انقدر سرگیجه داشتم که رفتم اسکن مغزی دادم و کلی آزمایش و اینها که هیچی نبود. بعد از تمام این مسیرها خودم متوجه شدم که به خاطر استرس و بی خوابی این مشکلات برام پیش اومده. می تونی از یه مشاور مشاوره بگیری اما من به عنوان کسی که تمام این مسیرهارو رفته به هر کسی که ازم بپرسه راه حل خودم رو شدیدا پیشنهاد می کنم. نمی تونید تصور کنید که چه تاثیری داشت برای من. نه تنها مشکل استرس و بی خوابی حل شد بلکه تونستم به خیلی از ترس های دیگه ای که داشتم غلبه کنم. اصلا حال الانم با اون زمان به اندازه ی ثانیه ای قابل مقایسه نیست.

      برید به این لینک و راجع بهش بیشتر بخونید: https://www.ravanam.com/stress/order

      این دوره ی «رهایی از استرس و بی خوابی» توی زندگی من یه معجزه بود. فقط افرادی مثل من و شما که این مشکل رو تجربه کرده باشن می تونن بفهمن که چقدر زجرآوره و چقدر پیدا کردن یه راه حلی که واقعا جواب بده سخته. این راه برای من جواب داد،‌ امیدوارم که شما هم استفاده کنید و بهترین نتایج رو بگیرید.

      براتون آرزوی روزهای پر از شادی و آرامش می کنم.

      پاسخ
        • مریم کاشانکی
          مریم کاشانکی گفته:

          هزینه اش ۶۹,۰۰۰ تومنه. بله،‌ فعالیت دارن. اگر می خواید سفارش بدید برید به این لینک: https://www.ravanam.com/stress/order/order_form.php

          البته خبرنامه های رایگان هم میفرستن که واقعا مفیده. اگر بخواید می تونید اول عضو خبرنامه های رایگانشون بشید، از این لینک: https://www.ravanam.com/stress

          اینجا ایمیلتون رو وارد کنید براتون خبرنامه های مرتبط با این دوره رو می فرستن. ولی به هر حال دوره ی کامل خیلی موثرتره. امیدوارم استفاده کنید و به زودی بیاید از تاثیراتش برای من هم بنویسید که خیلی خوشحال می شم 🙂

          موفق باشید.

          پاسخ
          • نگاه
            نگاه گفته:

            Akhe aslan javabe mano nadadan…faghatam noghteye sefro baraye man ferestadan …emkanesh hast shoma linke dorehaye rayeganeshono befrestin vase man…yani 2o 3o 4

            پاسخ
            • مریم کاشانکی
              مریم کاشانکی گفته:

              جواب که قاعدتا نمیدن، انقدر ایمیل براشون می ره که نمیشه جواب داد. شما الان عضو خبرنامه هاشون شدید و اون ایمیلی هم که براتون اومده به صورت سیستمی اومده. در طی چند روز آینده به مرور بقیه ی درس هارو می فرستن براتون. لینک نیستن که من بتونم براتون بفرستم، همشون به صورت ایمیل میان. خودشون بقیه اش رو هم ارسال می کنن. اما خبرنامه هایی که براتون ارسال میشه فقط یه قسمت هایی از دوره است. اگر بخواید نتیجه بگیرید باید حتما خود دوره ی اصلی رو تهیه کنید.

            • مریم کاشانکی
              مریم کاشانکی گفته:

              مراقبه ی نقطه ی صفر برای از بین بردن استرس در طول روز و در موقعیت های مختلف هست، برای خوابیدن نیست. برای خواب آرام یه جلسه ی هیپنوتراپی هست که توی دوره ی اصلیه.

            • نگاه
              نگاه گفته:

              Ye soal miporsam khaheshan sadeghane javab bedin…vaghean vasatoon tasir gozar bood ?!!man kheili halam bade kamelan na omidam

            • مریم کاشانکی
              مریم کاشانکی گفته:

              اگه برای من تاثیرگذار نبود هیچوقت راجع بهش نمی نوشتم. البته اگر شما دچار شک هستید می تونید برید پیش مشاور یا روش های دیگه رو امتحان کنید. من زمانی این دوره رو پیدا کردم که همه ی راهها رو رفته بودم و نتیجه ای نگرفته بودم. بنابراین وقتی تاثیرش رو دیدم فهمیدم که چقدر ارزشمنده. ولی این مسیریه که هر کس باید خودش بهش برسه. وقتی که شما اینقدر تحقیق کردید تا رسیدید به این مطلب ِ من، یعنی براتون مهم بوده که یه راه حل پیدا کنید. بنابراین ناامید نباشید و به جاش سعی کنید که اقدام کنید. حالا از هر راهی، چه این دوره چه مشاور چه هر راه دیگه ای که فکر می کنید براتون بهتره. آدم وقتی دنبال جواب باشه حتما پیداش می کنه.

            • نگاه
              نگاه گفته:

              Man to ghesmate sefaresh pardakhte internetio mizanam vali hichkodom az dargahaye bankio baz nemikone k pardakht konam…shoma aghaye kheradmando mishnasin aslan?! Ishoon khodeshon kojan ?!

            • مریم کاشانکی
              مریم کاشانکی گفته:

              درگاه بانک ملت کار می کنه،‌ از اون استفاده کنید. یا می تونید براشون کارت به کارت کنید. به هر روشی که پرداخت کردید حتما بعدش اون فرم پایین صفحه رو پر کنید و کد پیگیری و سایر مشخصات رو وارد کنید. اگر فرم رو پر نکنید متوجه نمی شن که شما خرید کردید.

              من تمام دوره های آقای خردمند رو دارم (حلقه ی گمشده ی راز، لاغری برای همیشه، رهایی از استرس و بی خوابی، ترمیم قلب شکسته، افزایش قدرت اراده، شیرجه در آرامش). همه رو بعد از اینکه از این دوره ی رهایی از استرس و بی خوابی استفاده کردم تهیه کردم چون این دوره برای من در حد یه معجزه بود و اون موقع مطمئن شدم که آموزش های ایشون برای من مفید خواهد بود که واقعا هم همینطور بود. خودشون ایران نیستن، من هم از راه دور می شناسمشون. البته برای من مهم نیست که کی هستن یا کجا هستن، مهم اینه که راهکارهاشون واقعا تاثیرگذاره یا حداقل برای من اینطور بوده. امیدوارم که شما هم استفاده کنید و براتون مفید باشه.

            • نگاه
              نگاه گفته:

              مریم جان من پکیج و سفارش دادم ولی هیچ ایمیلی واسه تایید سفارش نیومد برام…فقط بعد ازینکه فرم رو پر کردم نوشت سفارش شما با موفقیت انجام شد ایمیل تایید براتو ارسال میشه….شما شماره ای از نمایندگی دارید؟! چون ایمیلم جواب نمیدن…اگه شماره ی نمایندگی رو داری ممنون میشم برام بفرستی

            • مریم کاشانکی
              مریم کاشانکی گفته:

              سلام عزیزم. نه، اصلا شماره تماس ندارن. به احتمال خیلی زیاد ایمیل رفته توی فولدر اسپم. حتما چک کن. اما به هر حال مهم نیست که ایمیل هم برات نیاد، وقتی فرم رو پر کردی یعنی سفارش شما نهایی شده و به دست اونها رسیده. حداکثر تا پنج روز هم به دستت می رسه. لازم نیست نگران باشی، همیشه به موقع میاد.

            • mona
              mona گفته:

              این بلا سر من هم اومده. برام ارسال نکردن. من فرم سفارش رو پر کردم اما…. نمیدونم چی کار کنم. تو رو خدا اگر میتونین کمکم کنین. به شدت تحت فشار هستم و به دوره رهایی از استرس و بیخوابی احتیاج دارم. البته بگم که من سال ها مشاوره و روانپزشک هم مراجعه کردم اما فایده نداره. دوره لاغری برای همیشه آقای خردمند برای من معجزه بود. فقط میتونم بگم معجزه. اما الان به خاطر استرس زیاد حتی اون دوره هم روی من کارساز نیست. خودشون البته تو خبرنامه ها گفته بودن که بهتره دوره لاغری رو با دوره رهایی از استرس با هم به کار بگیرین.

            • مریم کاشانکی
              مریم کاشانکی گفته:

              امکان نداره که براتون نفرستن. اون دوستمون هم که کامنت بالا رو گذاشتن بالاخره به دستشون رسیده. چند روز از سفارشتون میگذره؟ وقتی سفارش گذاری درست انجام بشه براتون ایمیل میاد، فولدر اسپم رو چک کنید و ببینید ایمیل اومده یا نه. به این دو تا آدرس ایمیل بزنید و توی عنوان بنویسید که سفارش به دستتون نرسیده: stress@ravanam.com و support@ravanam.com
              اگر مراحل سفارش گذاری رو درست انجام داده باشید قطعا به دستتون میرسه.

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *